ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

دریاچه نِئور

دریاچه نِئور دریاچه‌ای ما بین شهر اردبیل و شهر خلخال در مرز بین استان گیلان و استان اردبیل است.

این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به‌طرف خلخال در یکی از دره‌های کوهستان باغیرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط ۵ متر است.


فروشگاه لوازم عروس داماد

فروشگاه لوازم عروس داماد

   صعود نجومی قیمت های تجهیزات عکاسی در این چند ماه و به خصوص حذف قیمت کالاها در بیشترسایت های معتبر فروش دوربین و لوازم وابسته و عدم شفافیت این فروشگاه ها در بیان و درج قیمت ها همه عکاسان رو به تب و تاب انداخت .
   نزدیکی نمایشگاه تجهیزات عکاسی ما را برای خرید یک لنز 18-200 به نمایشگاه کشاند . پنج شنبه چهارم خرداد از قم خودم رو به تهران رساندم . ایستگاه متروی شهید بهشتی پیاده شدم . ورودی های خلوت آن در مقایسه با دو هفته قبل کاملا مشخص بود اصلا احساس نمی کردی نمایشگاهی برپاست . شور شوقی که در ابتدا داشتم کمی فروکش کرد به خوصوص وقتی وارد سالن شدم .
   نمایشگاه تبلوری است از نمایش تکنولوژی در صنعت عکاسی که تجهیزات عکاسی و روش های  پردازش و نگهداری آن ارائه می شود.
    به نظر می رسد در عنوان نمایشگاه اشتباهی رخ داده باشد با ورود به سالن و گشت مختصری در بین غرفه های متوجه خواهید شد که شما وارد یک فروشگاه لوازم عکاسی عروس داماد شده اید و الحق که تمام و کمال از انواع البوم های ژورنال گرفته تا نرم افزارهای روتوش تا .... و این اخری دیگر خیلی جالب بود فروش نرم افزاری با توانایی برداشتن واترمارک    . و طراح این نرم افزار با چه حرارتی از اختراعش در حذف کپی را سخن می راند .
     شما وارد نمایشگاه تجهیزات عکاسی شده اید . اگه تمام نمایشگاه رو بگردی خبری از  این شرکت ها نخواهی دید :
کنون . نیکون  . فوجی . پاناسونیک  . کداک . المپوس . پنتاکس . سونی . هاسلبلاد. سامسونگ
شرکت های معروف دنیای عکاسی با طیف های کسترده از محصولات دنیای عکاسی  در عوض با کستره فراوانی از فروشگاه های عرضه شاسی و قاب عکس و .... مواجه اید .
     مسلما توصیف دقیق تر نمایشگاه ما به وجود لابراتوارهای عکاسی  تبلیغات چاپ عکس برروی پیراهن و لیوان .... هدایت خواهد کرد.
وقتی عنوان پر طمطراق نمایشگاه تجهیزات عکاسی را انتخاب می کنیم باید بدانیم که :
     نمایشگاه مکانی است جهت آشنایی صاحبان تجار و متخصصین با آخرین دستاوردهای این صنعت در عرصه بین المللی - ارائه محصولات جدید شرکت مختلف  - ایجاد امکان مناسب برای دیدن و تست محصولات جدید و تصیمیم مناسب برای خدید - ایجاد مکانی مناسب جهت ملاقات متخصصان  عکاسان  و استادان - برگزاری نشست ها تخصصی و کلاس های آموزشی همراه با نمایشگاه های عکس و ایجاد فضایی مناسب برای استراحت
    به نظر می رسد که در مقایسه با سال های گذشته  نمایشگاه دچار یک رکود کامل شده و عدم برگزاری آن مورد قبول تر بود تا برگزاری آن با عنوان ذکر شده . پر واضح است که غیبت شرکت های مهم تولید تجهیزات عکاسی از جمله نیکون کنون فوجی سونی و ...بر کیفیت نمایشگاه اثر خواهد داشت .
     به خصوص اینکه ابتدایی ترین شرایط ذکر شده دراین نمایشگاه رعایت نشده و بیان علل و عوامل ان نیز نمی تواند توجیه پذیر باشد .

                                                                                        حجت الله عطایی . 6/3/91