ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

نادرترین نمایشگاه

http://s1.picofile.com/file/6180114684/IMG_3951_copy.jpg


 نادرترین نمایشگاه


همانطور که شاهد هستیم جشنواره های مختلفی در کشور با اهداف مشخصی برگزار می گردد . در این زمینه استان های آذربایجان شرقی و غربی استان مرکزی استان تهران و ... با برگزاری جشنواره های موفق توانسته اند جایگاه خوبی در این رشته هنری کسب کنند . برگزاری این جشنواره ها که آوازه برخی از آنها به بیرون از مرزها رسیده گواه این واقعیت است که مقوله عکس و عکاسی دربیشتر استان های کشور جدی گرفته شده و با این موضوع به شکل حرفه ای برخورد می شود و هر روز شاهد برگزاری جشنواره های متعددی در بیشتر استان های کشور هستیم .

متاسفانه استان قم به لحاظ داشتن موقعیت مذهبی و فرهنگی مناسب در زمینه عکس فعالیت بارز و مشخصی ندارد و بعضا اگه اندک فعالیتی هم صورت می گیرد بخش عکس در حاشیه قرار گرفته و شکل ناقصی که شایسته قم و عکاسان قم می باشد برگزار نمی گردد و شهر قم با وجود داشتن عکاسان خوب هنری و خبری که فعالیت قابل توجهی در رسانه های کشور دارند از داشتن یک جشنواره مناسب بی نصیب هستند .

برگزاری نمایشگاه عکس کریمه اهل بیت فرصتی است که می تواند قابلیت  عکاسان حرفه ای و آماتور استان را به چالش بکشد . در سالهای برگزاری این جشنواره نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه جشنواره عکس این جشنواره در سطح بسیار نازلی که به هیچ وجه شایسته استان نبوده برگزار شده است . به نحوی که امسال شاهد برگزاری نادرترین نمایشگاه کشور بودیم . از عدم اطلاع رسانی صحیح از عدم پرداخت حق تالیف از مشخص نبودن اهداف و موضوع جشنواره  و .... که بگذریم از عدم ثبت نام عکاس در زیر عکسها در طول یک هفته نمایش عموی نمی شود گذشت کرد . نمایشگاهی که در طول یک هفته برگزاری آن شهروندان قمی با نمایشگاهی روبرو هستند بی نام و نشان .

جالب است که وقتی این موضوع مورد اعتراض قرارمی گیره  با این جواب مواجه می شوید که نام عکاس در پشت عکس ها نوشته شده و ما فرصت نداشتیم که دوباره قاب ها باز کنیم و اسامی رو ذکر کنیم و ... همین دلایل ذکر شده کافی که عدم شرکت عکاسان با تجربه استان توجیه کرد و این به خوبی نشان می دهد که مقوله عکس آنگونه که شایسته و درخور آنست توجه نمی شود .

برگزاری موفق  نمایشگاه عکس  زیارت در سال هفتاد و شش می توانست آغاز خوبی باشد. امید است که متولیان فرهنگ و هنر بیشتر به موضوع عکس توجه کنند و در برگزاری جشنواره ها اصول حرفه ای آن را رعایت کنند .

عطایی / آبان 89  

اسامی راه یافتگان به نمایشگاه جنبی هفدهمین جشنواره مطبوعات و خبر

اسامی راه یافتگان به نمایشگاه جنبی هفدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها
انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با ارسال پیامی به " پایگاه عکس چیلیک " از همراهی و مساعدت عکاسان در "  فراخوان نمایشگاه جنبی هفدهمین جشنواره مطبوعات وخبرگزاری ها "  ابراز تشکر و قدردانی کرد.
در متن ارسالی این انجمن آمده است: انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با ابراز تشکر و قدردانی صمیمانه از همت و اعتماد عکاسان مطبوعاتی کشور که به دعوت این انجمن پاسخ مثبت داده و در زمان بسیار اندک اعلام شده (مهلت سه روزه) بیش از هزارو ششصد عکس خود را برای شرکت در مسابقه عکس جنبی هفدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها ارسال نمودند.

دبیرخانه این مسابقه در انجمن صنفی عکاسان مطبوعات و خبرگزاری اسامی راه یافتگان به بخش مسابقه و نمایشگاه را به شرح زیر اعلام می نماید و امیدوار است این حضور و همبستگی در برنامه های آتی که از سوی انجمن اعلام خواهد شد مشاهده گردد.

در بخش تک عکس اسامی صاحبان آثار به این ترتیب است:
قاسم شیشه گری، داود وجدی، حسین تهرانی، حمیدفروتن، مهدی قاسمی، سجادصفری، سروش سیدجمالی، محمد تاجیک، چاوش هماوندی، یلدا معیری، محسن رضایی، حجت الله عطایی، امید امیدواری، حمید صادقی، حامد کریم زاده، محمدرضاسلطانی، حسین ساکی، شاهین کمالی، عبدالرضا محسنی، احمد معینی جم، ابراهیم سیسان، مازیار نیک خلق، علیرضا بادافره، محمدصادق حیدری، سیدامیر پناه پور، مهدی بلوریان، مصطفی حقگوی حقیقی، احسان کاملی، سیدشهاب الدین واجدی، محمدرضا علی مددی، آرشیده شاهنگی، حامد خورشیدی، جاوید نیکپور، حسین گلیا، حامد ملکپور، مقداد مددی، حمیدرضا مجیدی، محمدجعفری، امین نظری، مرضیه موسوی، ابراهیم نوروزی، آذین حقیقی، آرمین کرمی، نعیم احمدی، روشن نوروزی.
در بخش مجموعه عکس هم این اسامی ذکر شده است:
سجادصفری، یلدا معیری، حسین علیزاده، ابراهیم نوروزی، محمدرضا سلطانی، آرزو بیات، آذین حقیقی، همت خواهی.
  شایان توجه است که گروه انتخاب و ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه انجمن متشکل از: عباس کوثری، فرهاد سلیمانی، عطاا.. طاهرکناره بوده است.
نمایشگاه مذکور از تاریخ 3 آبان ماه جاری تا 10 آبان ماه در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها واقع در مصلی تهران دایر می باشد..
منبع : سایت چیلیک