ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

کمی بالاتر

http://s2.picofile.com/file/7215549351/IMG_8787.jpg

            نمایش کمی بالاتر به کارگردانی اروند دشت آرای . تالار حافظ


رضا یزدانی، خواننده پاپ کشور، در این نمایش ۳ قطعه را به طور زنده اجرا می کند که از میان این سه قطعه، دو ترانه جدید برای اولین‌بار در این نمایش خوانده می شود.


مخاطبان با تماشای نمایش «کمی بالاتر» شاهد طراحی، اجرای دکور و صحنه متفاوتی خواهند بود که پیش از این در تئاتر ایران رخ نداده است.

از دیگر بازیگران کار می‌توان به: رویا تیموریان، بیژن افشار، خسرو احمدی، جواد نمکی، سینا رازانی، هانیه توسلی، طناز طباطبایی، امیرحسین رستمی و رضا یزدانی اشاره کرد.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «من دلم می‌خواد توی چشم‌ها نگاه کنم. دست‌ها رو ببینم. وقتی یه نفر می‌شینه تماشاش کنم، وقتی بلند می‌شه، نگاش کنم. ورانداز کنم آدم‌ها رو وقتی راه می‌رن. ببینمشون وقتی می‌دون، وقتی حرف می‌زنن. من می‌خوام بشینم روبروی یه نفر بهش بگم دوستت دارم، یا بهش بگم ازت بدم می‌آد. من دوست دارم آدم ها نگاه کنم و اونهام منو نگاه کنن.»

سایر عوامل گروه نمایش «کمی بالاتر» عبارتند از: دراماتورژ: فرهاد مهندس‌پور، تهیه‌کننده: آرمان جعفری، دستیار تهیه‌کننده: ساسان خادم، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: لیلا مدن‌پور، دستیار دوم کارگردان: حمید خرم‌طوسی، آهنگساز: کریستف رضاعی، طراح لباس: نرمین نظمی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، مدیر تولید: حسن جودکی، مدیر تبلیغات: فریبا ورکیانی، عکاس: رضا موسوی، مدیر اطلاع‌رسانی و مشاور رسانه‌ای: آرامه اعتمادی.

عکس محرم


http://s2.picofile.com/file/7199239779/IMG_0185_copy.jpg


به نام خدا

محرم که می رسی عاشورا را به یاد می آوری و حسین را ...

به خود ببال که عاشق و شیفته حسینی و عشق حسین خیمه همیشه افراشته در جان توست

خیمه ای به وسعت همه هستی خیمه ای به بلندای همه آسمان ها و کهکشان ها با خوانی گسترده از عطش که تشنگی بشریت را پایان خواهد داد . هرگز مباد بی این عشق زندگی کنیم و بی این محبت بمیریم .

با توجه به اهمیت حماسه عاشورا هنرمندان سعی دارند تا آیینه تمام نمای این حادثه عظیم گردند.

تا شاید بتوانند از این طریق در عزاداری ها سهیم باشند .

هنرمندان عکاس هم دراین میان با ثبت تصاویر این گونه عزاداری دین خود را ادا می کنند . هر چند شاید بعضی نگاه ها تکرار در ثبت تصاویر باشد اما حفظ نگاه کنجکاوانه و خلاق هنرمند در عمق تصویر ها تکرار نیست .

به همین مناسبت با همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی نمایشگاه عکس محرم در نگارخانه اشراق از هفتم آذر تا سی ام برگزار شده است . علاقه مندان می توانند از ساعت نه تا یازده صبح و عصرها از ساعت هفده تا بیست یک از این نماشگاه دیدن نمایند .

آدرس : قم . خیابان صفاییه . نگارستان اشراق


اسامی هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه :

شیما آکسته . رقیه آل احمد . مجید ایرانی . حسین امامی . مریم احسانی مطلق . محبوبه افشار . زهرا استاد زاده . حسین براداران . خانم باقر زاده . سلیمه باباخان . مهدی رضایی مهر . سید محسن زمانی . سید حسن سجادی . سید عباس سید ابراهیمی . نیره شجاع . حسین علیزاده . حجت الله عطایی . محمد حسین فاضل هرندی . وحید قاسمی زرنوشه . روح الله کلانتری . وجیه کوچک زاده . هبت الله کریمی جهرمی . محسن گلریز . علیرضا محمودی . روح الله محمودی . مونا نیکو گفتار . خانم یوسفی

منبع خبر : هیپو

نمایشگاه گروهی عکاسان قم در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه گروهی عکاسان قم در فرهنگسرای نیاوران


نمایشگاهی گروهی از آثار عکاسان شهر قم به مناسبت هفته فرهنگ و هنر استان قم از عصر امروز ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه تعداد 21 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه 50 در 70 سانتیمتر با موضوع و مضامین مورد نظر عکاسان ارایه شده است.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب است:
محبوبه افشاری، مونا نیکوگفتار، مریم احسانی مطلق، وحید قاسمی زرنوشه، علیرضا محمدی، مجید ایرانی، رضا رحیمی تنها، محمدمهدی معزی، محمدحسین فاضل هنری، حسین علیزاده موحد، حسین قدیانی، میثم باباخانی، حسین رحیم زاده، سیدمحمدحسین رحمتی، سیدمحسن زمانی، علی رضا فرزین، محمدرضا بهشتی منفرد، حجت ا.. عطایی، ابراهیم سلیمانی، روح ا.. محمودی، مهدی رضایی مهر.

لازم به یادآوری است که بخشی از مراسم گشایش این نمایشگاه به تقدیر از آقای سیدمحمدحسین رحمتی به عنوان یکی از عکاسان حاضر در نمایشگاه اختصاص خواهد داشت.

علاقه مندان می توانند تا پایان روز جمعه 11 آذرماه همه روزه از ساعت 9 تا 21 از این نمایشگاه دیدن کنند.
فرهنگسرای نیاوران در تهران، خیابان نیاوران، روبروی بوستان نیاوران واقع شده است.

برترین های ششمین جشنواره دوربین دات نت

http://s1.picofile.com/file/7195989672/yadegari32222_copy.jpg


ششمین جشنواره دوربین دات نت هم با همه سختی‌های و بی‌مهری‌ها مثل همیشه به خیر و خوشی تمام شد و عکاسانی که سالهاست کار می‌کنند نتیجه‌ای دلنشین از کارشان گرفتند و در کنار آن چند عکاس جدید از مجموعه دوستان دوربین دات نتی فرصت عرض اندام و شناخته شدن یافتند.

هر چند هنوز هم دولتی‌ها و مسئولان آن طرف میز هستند و بودجه‌‌ها هم دم دست آن‌ها اما هستند گروهی از جوانان که فارغ از منت و همراهی، خودشان آستین بالا زده‌اند و حالا برای خودشان جمعی بزرگ و منسجم دارند.
دوربین دات نتی‌ها در حالی اختتامیه جشنواره سالانه خود را با شور و اشتیاق پشت سر گذاشتند که سالن موزه هنرهای دینی امام علی (ع) دیگر جایی برای نشستن نداشت و حاضران که شامل جمعی از داوران و شرکت‌کنندگان از شهرهای دیگر می‌شدند، تا پایان مراسم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم به یاد و احترام پیشکسوتان این عرصه، فیلمی کوتاه از زندگی و آثار حسن پرتوی ـ عکاس پیشکسوت ـ که از چند سال قبل در بستر بیماری است پخش شد و همسر و فرزند وی در مورد گذشته و حال این عکاس دلسوز، توضیحاتی دادند.
در ادامه این مراسم احسان رافتی ـ دبیر ششمین جشنواره ـ درابتدای مراسم در صحبت‌هایی کوتاه که جنس گلایه داشت از اینکه هنوز هم بسیاری از سایت‌ها و مجموعه‌های مرتبط با عکس و عکاسی «چشم دیدن» موفقیت‌های هم صنفی‌های خود را ندارند اظهار تاسف کرد و گفت: «متاسفانه برخلاف بسیاری از حرف ‌ها و قول‌ها شاهد بودیم که رسانه‌های غیر مرتبط با عکس و عکاسی بیش از دوستان خودمان به این جشنواره و نتایج آن همراهی داشتند.»
رافتی با بیان اینکه دوستانمان هنوز به این باور نرسیده‌اند که موفقیت‌های هرچند اندک ما که نتیجه تلاش گروهی است در واقع موفقیت جامعه عکاس کشورمان خواهد بود، اضافه کرد: «با همین شرایط سخت و بدون بودجه‌های دولتی و تنها با کمک و همراهی عکاسان جوان و پرشور به این مسیر ادامه می‌دهیم و نشان می‌دهیم که با همین شرایط هم می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد و یا حداقل آغاز کرد چرا که دیکته ننوشته، غلطی هم نخواهد داشت و ما ترجیح می‌دهیم که دیکته‌ای هرچند با چند غلط را داشته باشیم و تجربه کسب کنیم.»
وی ادامه داد: «از ۲۸آبان که نمایشگاه جشنواره با۱۰۳ فریم عکس راه یافته در نگارخانه برگ آغاز شد، جنب‌وجوش‌ها هم شروع شد و بسیاری از عکاسانی که عکس‌هایشان به جشنواره راه پیدا کرده بود در اکران بیش از سی فیلم و مالتی‌مدیا و بیش از ۱۵ کارگاه و نشست تخصصی حضور یافتند.»

در ادامه مراسم اختتامیه بخش اصلی و مهیج مراسم یعنی معرفی نفرات بر‌تر آغاز شد.
بر اساس این گزارش، دبیرخانه این جشنواره با توجه به آرای هیات داوران اسامی کاندیدهای دریافت تندیس و لوح تقدیر جشنواره را اعلام کرد و بر این اساس مجید سعیدی، حسین فاطمی، بهروز مهری و مهدی قاسمی از دیدگاه عکاسان کشور به ترتیب حائز رتبه اول تا چهارم شدند، البته هیچ یک از این عکاسان در این مراسم حاضر نبودند.
البته دوربین دات نت امسال و برای اولین بار در کنار انتخاب عکاس بر‌تر سال، یک نفر عکاس بر‌تر دوربین. نت را انتخاب کرد که رویا خمارلو با بیشترین میزان امتیاز انتخاب شد و این انتخاب با توجه به امتیاز این عکاس قابل توجه بود.
همچنین مصطفی حقگو، حسین بهارلو، محمدعلی مریزاد نفرات اول تا سوم در بخش «سیاسی»، حجت‌الله عطایی، حمزه‌محمدحسینی و منصور ملکی نفرات اول تا سوم بخش «سفر»، امیر عنایتی، منصور معصومی و مازیار اسدی نفرات بر‌تر بخش «اقتصادی»، سجاد سعادت، زهرا استادزاده و حجت‌الله عطایی با تقدیر از مازیار نیک‌خلق نفرات اول تا سوم بخش «ورزشی»، امیر عنایتی، سروش جوادیان وعلی اکبر قزوینی نفرات اول تا سوم بخش «موبایل» بودند.
محسن سعیدی، علیرضا پورخان و معصومه جوادی‌نسب هم نفرات اول تا سوم در بخش «بین‌الملل»، محمدرضایی، حامد بارچیان و میلاد حدادیان نفرات بر‌تر بخش «مستنداجتماعی»، محمدعلی‌مریزاد، امید وهاب‌زاده و محسن رضایی نفرات اول تا سوم بخش «اجتماعی»، امیر عنایتی، مریم زرنگار و زهرا استادزاده نفرات بر‌تر بخش «فرهنگ‌وهنر» بودند.
از سوی دیگر در بخش فیلم به عنوان یکی از بخش‌های جدید جشنواره دوربین دات نت، فیلم
 «حرف» احمدحجارزاده با تقدیر از سپهررضایی برای فیلم «داروی توقف» و «قاب‌های شکسته» غلامرضا نعمت‌پور به عنوان بر‌تر شناخته شد.
حمید سلطان آبادیان، امین نظری و حنیف شعاعی نفرات اول تا سوم بخش «فتوبلاگ»، سعید کیایی، مرتضی مهدی‌زاده نفرات اول و دوم و محمدتاجیک و بابک برزویه به طور مشترک نفرات سوم بخش «مالتی‌مدیا» این جشنواره بودند.
نکته جالب در برخی از این انتخاب‌ها، شرکت کردن تعدادی از اساتید عکاسی در بخش مالتی‌مدیا و سوم شدن محمدتاجیک و بابک برزویه در این بخش بود که هر دو در زمان گرفتن لوح تقدیر از اینکه هنوز هم در حال آموختن هستند، ابراز شادمانی کردند.

در پایان این مراسم مثل هر سال نفرات بر‌تر و حاضران عکس دسته‌جمعی گرفتند.