ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

فروشگاه لوازم عروس داماد

فروشگاه لوازم عروس داماد

   صعود نجومی قیمت های تجهیزات عکاسی در این چند ماه و به خصوص حذف قیمت کالاها در بیشترسایت های معتبر فروش دوربین و لوازم وابسته و عدم شفافیت این فروشگاه ها در بیان و درج قیمت ها همه عکاسان رو به تب و تاب انداخت .
   نزدیکی نمایشگاه تجهیزات عکاسی ما را برای خرید یک لنز 18-200 به نمایشگاه کشاند . پنج شنبه چهارم خرداد از قم خودم رو به تهران رساندم . ایستگاه متروی شهید بهشتی پیاده شدم . ورودی های خلوت آن در مقایسه با دو هفته قبل کاملا مشخص بود اصلا احساس نمی کردی نمایشگاهی برپاست . شور شوقی که در ابتدا داشتم کمی فروکش کرد به خوصوص وقتی وارد سالن شدم .
   نمایشگاه تبلوری است از نمایش تکنولوژی در صنعت عکاسی که تجهیزات عکاسی و روش های  پردازش و نگهداری آن ارائه می شود.
    به نظر می رسد در عنوان نمایشگاه اشتباهی رخ داده باشد با ورود به سالن و گشت مختصری در بین غرفه های متوجه خواهید شد که شما وارد یک فروشگاه لوازم عکاسی عروس داماد شده اید و الحق که تمام و کمال از انواع البوم های ژورنال گرفته تا نرم افزارهای روتوش تا .... و این اخری دیگر خیلی جالب بود فروش نرم افزاری با توانایی برداشتن واترمارک    . و طراح این نرم افزار با چه حرارتی از اختراعش در حذف کپی را سخن می راند .
     شما وارد نمایشگاه تجهیزات عکاسی شده اید . اگه تمام نمایشگاه رو بگردی خبری از  این شرکت ها نخواهی دید :
کنون . نیکون  . فوجی . پاناسونیک  . کداک . المپوس . پنتاکس . سونی . هاسلبلاد. سامسونگ
شرکت های معروف دنیای عکاسی با طیف های کسترده از محصولات دنیای عکاسی  در عوض با کستره فراوانی از فروشگاه های عرضه شاسی و قاب عکس و .... مواجه اید .
     مسلما توصیف دقیق تر نمایشگاه ما به وجود لابراتوارهای عکاسی  تبلیغات چاپ عکس برروی پیراهن و لیوان .... هدایت خواهد کرد.
وقتی عنوان پر طمطراق نمایشگاه تجهیزات عکاسی را انتخاب می کنیم باید بدانیم که :
     نمایشگاه مکانی است جهت آشنایی صاحبان تجار و متخصصین با آخرین دستاوردهای این صنعت در عرصه بین المللی - ارائه محصولات جدید شرکت مختلف  - ایجاد امکان مناسب برای دیدن و تست محصولات جدید و تصیمیم مناسب برای خدید - ایجاد مکانی مناسب جهت ملاقات متخصصان  عکاسان  و استادان - برگزاری نشست ها تخصصی و کلاس های آموزشی همراه با نمایشگاه های عکس و ایجاد فضایی مناسب برای استراحت
    به نظر می رسد که در مقایسه با سال های گذشته  نمایشگاه دچار یک رکود کامل شده و عدم برگزاری آن مورد قبول تر بود تا برگزاری آن با عنوان ذکر شده . پر واضح است که غیبت شرکت های مهم تولید تجهیزات عکاسی از جمله نیکون کنون فوجی سونی و ...بر کیفیت نمایشگاه اثر خواهد داشت .
     به خصوص اینکه ابتدایی ترین شرایط ذکر شده دراین نمایشگاه رعایت نشده و بیان علل و عوامل ان نیز نمی تواند توجیه پذیر باشد .

                                                                                        حجت الله عطایی . 6/3/91

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد