ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

ضمیر ناخودآگاه


نقاشی فعالیتی است شخصی که آن را می‌توان از دیدگاههای متفاوت بررسی کرد «شیلر» معتقد است که انسان‌ها ذاتاً‌ فعالند و بازی یکی از شیوه‌های تخلیه انرژی اضافی است. لذا نقاشی می‌تواند به منزله نوعی بازی برای کودکان مطرح باشد . از دیدگاه نظریه روانکاوی، نقاشی به منزله فعالیتی بالینی ـ فرافکنی است یعنی از طریق نقاشی فرد می‌تواند آنچه را که در ضمیر ناخودآگاه دارد و احتمالا باعث ناراحتی و اضطرابش می‌شود بیان کند.


مراسم اختتامیه سومین جشنواره عکس حوزه

۱۵۰ عکس با موضوع روحانیت و حوزه علمیه در نگارستان اشراق از ۶۵ عکس برتر کشور به نمایش درآمده است.

به گزارش پایگاه عکاسی زوم نیوز به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره دوسالانه عکس حوزه (اشراق)، در این نمایشگاه آثار عکاسان برتر از نگاه داوران سومین جشنواره ملی دوسالانه عکس حوزه (اشراق) تا ۱۰ بهمن ماه جاری در معرض دید عموم قرار دارد و علاقه مندان به صورت رایگان می توانند صبح و عصر در نگارستان اشراق قم واقع در خیابان شهدا از این آثار دیدن کنند.  آثار این دوره جشنواره ملی عکس حوزه، نسبت به دوره قبل دو و نیم برابر افزایش داشت و سه هزار و ۳۱۱ اثر از ۴۲۰ هنرمند از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد.

این آثار در سه بخش تک عکس، مجموعه عکس و نیز بخش ویژه طلاب هنرمند با حضور ۴۰ طلبه مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

در این جشنواره ۳۳۶ نفر مرد و ۸۴ نفر زن شرکت کرده بودند و از میان آثار رسیده ۱۵۰ اثر از ۶۵ عکاس به مرحله نهایی راه یافت که در نمایشگاه مذکور به نمایش درآمده است و همچنین این آثار در کتاب جشنواره سوم منتشر می شود.

این جشنواره بعنوان یک رویداد فرهنگی، هنری و پژوهشی است که هر دو سال یک بار با هدف تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس برای پرداختن به موضوع حوزه و روحانیت برگزار می شود.

“مجتبی آقایی”، “امیر علی جوادیان” و “محمد جهانبخش” داوران این جشنواره بوده اند.

دبیرکل جشنواره های اشراق حجت الاسلام و المسلمین “علی کمساری” و اعضای شورای سیاستگذاری آن حجج اسلام “حسن محمودی” و “حسین سیدی” و “ابراهیم سلیمانی” هستند.

بر اساس این گزارش در این نمایشگاه آثار عکاسان سراسر کشور به نام های عادل پازیار، مهدی موذن، مهدی عباسی، محمدرضا جباری، مهدی مریزاد، موسی الرضا ابراهیم زاده، منصوره معتمدی، فرهاد بابایی، حجت الله عطایی، حبیب الله آهنگر، علیرضا عباسی، حسن الماسی، مهدی رضایی مهر، رضا نظام دوست، محمد اخلاقی، زهرا استاد زاده، یوسف اکبری پابندی، محمد حسین امامی، سهراب بهاوری، مجمد جواد پژوهنده، مهدی پورنصر، احمد تاجی، عمران چراغی، محمد حاج اسماعیلی، علی حاجی، روح الله حاجی عباسی، امیر حسامی نژاد، اردلان حسنعلی زاده، علی حسنعلی زاده، سجاد خطایی، مرتضی خلیلی، روح الله دهقانی، حامد رجبی، علی زمان زارعی، قاسم سنبل آرا، ابراهیم سیسان، بهار شقایق، جلال شمس آذرانی، رضا شیخ محمدی، محمود صادقی، بهمن صادقی، مختار صادق اهری، قربان صحرایی چاره سرایی، محمد حسین صفری، احمد ظهرابی جمکرانی، علیرضا عادل، سید مصطفی عطاری قوچانی، جمشید فرجوند فردا، رضا فلاحی مطلق، محسن قائمی امیری، رضا قلیچ خانی، مریم کاشفی، احسان کمالی، داوود کهن ترابی، ابوالفضل ماهرخ، سید زهیر مجاهد، عبدالرحمن مجرد، مهران مرادی، احمد معینی جم، سید رضا مقصودی، سید محسن مهری، حسین میرکمالی، اعظم نجفعلی زاده، ابراهیم نوری و حامد نیرومند قوچانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش در جشنواره مذکور در بخش تک عکس؛ “عادل پازیار”، “مهدی موذن” و “مهدی عباسی هر سه نفر از استان تهران به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و در این بخش از “محمدرضا جباری” از استان قم تقدیر شد.

در بخش مجموعه عکس؛ “مهدی مریزاد” از استان قم، “موسی الرضا ابراهیم زاده” از استان اردبیل و “منصوره معتمدی” از استان تهران به ترتیب اول تا سوم شدند و از “فرهاد بابایی” از استان مازندران و “حجت الله عطایی” و “حبیب الله آهنگر” از استان قم تقدیر شد.

در بخش ویژه نیز؛ “علیرضا عباسی” از استان فارس و “حسن الماسی” و “مهدی رضایی مهر” از استان قم به ترتیب اول تا سوم شدند و از “رضا نظام دوست” از استان خراسان رضوی تقدیر شد.