ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

انتخابات انجمن عکاسان قم

 

اعضای جدید هیات امنا انجمن عکاسان قم شناخته شدند.


با پایان یافتن دوره دو ساله انجمن عکاسان انتخابات انجمن با حضور نمایندگان ارشاد قم و هیات امنا دوره پیشین با حضور 90 نفر از اعضا انجمن برگزار و آقایان محمد رضا بهشتی منفرد خانم زینت زمانی آقای علیرضا محمودی و مهدی رضایی مهر و امیر حسامی نژاد به عنوان هیات امنا جدید انتخاب شدند .

در ابتدای جلسه آقای زمانی به عنوان یکی از اعضا هیات امنا قبلی گزارش مختصری از فعالیت های انجمن در دو سال گذشته ارائه دادند همچنین ایشان در ادامه سخنانشان اشاره ای به کاستی و مشکلاتی که در طول این دو سال با آن مواجه بودند داشتند .

در ادامه جلسه مفاد الحاقی به اساسنامه جدید انجمن توسط ایشان قرائت شد و مفاد الحاقی با اکثریت آرا مورد پذیرش قرار گرفت .

برای هیات امنا هفت نفر ثبت نام کرده بودند : محمد رضا بهشتی منفرد  مهدی رضایی مهر علیرضا محمودی  علیرضا فرزین   امیر حسامی نژاد  حسین رحیم زاده   زینب زمانی  و برای بازرس دو نفر : مصطفی خلیلی حسن پاشا قلی پور

از نکات قابل توجه این جلسه عدم حضور امیر بهرامی راد به عنوان کاندیدای هیات امنا در جلسه بود . با توجه به همین امر با توافق هیات امنا قبلی و نماینده ارشاد امیر حسامی به عنوان تنها دوطلب جایگزین ایشان شدند.

با شمارش آرا آقای محمد بهشتی منفرد با 67 رای رضایی مهر با 33 رای  آقای محمودی با 37 رای  امیر حسامی با 33 رای و  زینب زمانی با 41 رای  به عنوان هیات امنا جدید انجن عکاسان قم و آقای مصطفی خلیلی با 41 رای به عنوان بازرس انجن انتخاب شدند.

آقای بهشتی با سابقه مدیریت در انجمن سینمای جوان قم  و خانم زمانی مدرس دانشگاه و مسوول آموزشگاه آفتاب شرق و ترکیب نیروی جوان آقای حسامی با سابقه 12 سال عکاسی خبری نوید روزهای روشنی برای انجمن عکاسان قم هست که امیدواریم با تلاش اعضا عکاسی قم به جایگاه شایسته برسد .


تهیه و تنظیم خبر : عطایی

استرس

 

چگونه بر استرس امتحان پیروز شویم ؟


دلم شور می زنه، هیچی نخوندم، هیچی بلد نیستم ، فکر نمی کنم برسم همه کتاب رو بخونم و ... این ها حرف هایی است که این روزها زیاد می شنویم. روانشناسان معتقدند اضطراب نوعی احساس ناخوشایند، همراه با نگرانی ، دلواپسی و تشویش خاطر به علتی نامشخص در فرد است . علائم اضطراب تپش قلب، تنگی نفس، سرگیجه، نفس نفس زدن ، عرق کردن، سردشدن و لرزش دست و پا و در نهایت تهوع و سردرد است.

    البته باید گفت ، اضطراب در اندازه طبیعی لازم است چون بی تفاوتی هم در جای خود می تواند مخرب و خطرآفرین باشد.به طور کلی عوامل درونی و عوامل خارجی ، دو عاملی است که موجب اضطراب شب های امتحان می شود. مطالعه بدون برنامه ریزی ، پائین بودن اعتماد به نفس و خودباوری و بالاخره ضعیف بودن پایه درسی فرد و روش های نادرست مطالعه از عوامل درونی و وضع خانواده، معلمان مدرسه، برخی شیوه های آموزشی مدارس و دوستان و همکلاسی ها که نقش بسیار مهمی در اضطراب شب های امتحان دارد، از عوامل خارجی است. 


  * نقش والدین، معلم ها و همکلاسی ها در ایجاد اضطراب

والدین نقشی کلیدی در اضطراب شب های امتحان فرزندان خود دارند. انتظارات بیش از حد، مقایسه با دانش آموزان دیگر ، تهدید برای دریافت نمره موردنظر ، تأثیر زیادی بر بروز اضطراب در دانش آموز دارد. سختگیری و حساسیت های بیش از حد معلمان برای بالابردن حدنصاب نمره قبولی کلاس درس و ترساندن دانش آموزان از امکان طرح سؤال های عجیب و غریب در امتحان هم می تواند به افزایش استرس شب امتحان کمک می کند.

 تماس های تلفنی برخی از همکلاسی ها با یکدیگر در شب امتحان و رد و بدل کردن صحبت هایی از این دست که «چقدر خواندی»، «من یک دور دوره کردم»، یا بالعکس «حالاوقت داریم»، یا «من هنوز شروع نکرده ام به خواندن» هر دو می تواند مخرب و استرس زا باشد.


  * راه های کاهش اضطراب

به هرحال آنچه از سوی روانشناسان و محققان اجتماعی و پزشکان تأکید می شود این است که «اضطراب» یادگیری و قوای ذهنی دانش آموز را به حداقل می رساند. دراین زمینه توصیه هایی شده که به کاهش استرس دانش آموزان دراین شب ها بسیار کمک می کند.

  * از به کار بردن جملات منفی در شب امتحان جداً خودداری کنید.


  * یادگیری تمام مطالب درسی و امتحانی را به شب امتحان موکول نکنید چون فشرده خوانی موجب سپردن مطالب به حافظه کوتاه مدت می شود. این باعث می شود که مطالب به سرعت از یاد برود.


  * تنظیم وقت باتوجه به مطالبی که باید خوانده شود به کاهش استرس کمک می کند. بهتر است دانش آموزان، هنگام مطالعه کتاب درسی، دائم به پایان کتاب رجوع نکنند تا ببینند چقدر از کتاب را خوانده اند و چقدر آن هنوز باقی است.


  * تغذیه مناسب درشب های امتحان ، استراحت و خواب کافی بسیار مؤثر است و به داشتن یک روحیه خوب، سر جلسه امتحان کمک می کند.

همچنین تنفس عمیق که باعث رسیدن اکسیژن به مغز می شود کمک زیادی به پایین آمدن استرس و دلشوره می کند.

 * صبح امتحان بهتر است دانش آموزان یک ساعت قبل از شروع امتحان کتاب را ببندند و از همدیگر سؤال نپرسند تا بتوانند به خوبی روزها و شب های امتحان را پشت سر بگذارند.


نویسنده : رحیمی

جشنواره عکس سنگ‌نوردی

چهل و پنج  عکس به مرحله نهایی «جشنواره عکس سنگ‌نوردی» راه یافتند.

پس از مراحل مقدماتی و بررسی عکس‌های ارسالی به دبیرخانه‌ی «دومین جشنواره عکس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی» که در حوزه‌ی «سنگ‌نوردی در طبیعت و داخل سالن» برگزار شد، عکس‌ها و نفرات حائز شرایط جهت شرکت در بخش نهائی‌ اعلام شدند.
بر این اساس: از مجموع عکس‌های ارسالی به دبیرخانه‌ی جشنواره؛ ۴۵ عکس از ۱۴ عکاس به مرحله‌ی نهایی راه یافته‌اند که به پس از داوری‌، عکس‌ها و نفرات اول تا سوم این جشنواره اعلام خواهند شد.
اسامی نفرات راه یافته به مرحله نهایی عبارتند از: حجت‌ا.. عطائی، فاطمه بامشاد، فواد رضاپور، ، علی پورشفیع، پیمان حاج حسینی، حسین جاودانی پور، هادی پیروز، علیرضا شکوری، علی کریمی، محمد حسین عسکری، هادی ملکی، محمد‌رضا ریشه‌چی، رؤیا فردی و فاطمه شکوری

منبع : سایت رسمی فدراسیون کوهنوردی