ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

اسفراین قهرمان رقابت های بین المللی کشتی باچوخه شد

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های بین المللی کشتی سنتی باچوخه اسفراین که از صبح چهارشنبه با حضور ورزشکاران داخلی و چوخه کارانی از سه کشور خارجی در محل گود چشمه زینل خان اسفراین آغاز شده بود، دقایقی پیش با معرفی تیم ها و نفرات برتر به پایان رسید.

در این رقابت که بیش از 30 هزار تماشاگر علاقه مند به کشتی را به گود باستانی کشیده بود؛ 80 کشتی گیر داخلی و خارجی در قالب 16 تیم از کشورهای گرجستان، آذریایجان و ترکیه و استان های خراسان رضوی، شمالی، گلستان، مازندران، تهران، همدان و البرز در پنج وزن 65، 75، 85، 95 و 95+ با یکدیگر رقابت کردند و در پایان آن در رده بندی تیمی، تیم ثامن الحجج اسفراین با کسب 43 امتیاز قهرمان شد.

در این مسابقات تیم های سبـک سازان خراسان شمالی و بجنورد به ترتیب با 37 و 24  امتیاز در رده های دوم و سوم ایستادند.

در رده بندی انفرادی نیز در وزن 65 کیلوگرم قنبر قنبری از تیم اسفراین به مقام قهرمانی رسید، در وزن 75 کیلوگرم هادی قدیمی از تیم سبک سازان خراسان شمالی در رده نخست ایستاد و در وزن 85 کیلوگرم علیرضا جهانی از همین تیم بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.

در وزن 95 کیلوگرم این رقابت ها نیز محمد تیموری از تیم اسفراین قهرمان شد و در رقابت وزن 95+ و سنگین وزن جواد محمدپور از بجنورد عنوان نخست را به دست آورد.

گفتنی است، مسابقات بزرگ کشتی با چوخه اسفراین بیش از نیم قرن قدمت دارد و همه ساله در چهاردهم فروردین ماه با حضور ده ها هزار تماشاگر در محل گود باستانی چشمه زینل خان این شهرستان برگزار می شود.

امسال به دلیل تقارن چهاردهم فروردین ماه با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، این مسابقات در روز سیزدهم این ماه برگزار شد.