ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

کمی توضیح بیشتر

                                   کمی توضیح بیشتر

     مایکل فین گولد منتقد تئاترنشریه ویلیج ویس می گوید : که نقد باید جنبه هنر را ارج بگذارد نه آنکه خشمش را نسبت به جنبه های منفی آن ابراز کند . 1

     مصاحبه خبرگزاری ایسنا با اینجانب و چند از تن از عکاسان قم در رابطه با انجمن عکاسان قم با عنوان وضعیت انجمن عکاسان قم در هاله از ابهام ...!! با عکس العمل تند مسوولان انجمن با اینجانب همراه بود . اینکه در مصاحبه چقدر بر واقعیت گفته های اینجانب تاکید شده  و چه مقدار از گفته هایم در مصاحبه ذکر شده نکته ای است که باید در جای دیگری بررسی شود .
     مسلما انتقاد باید همراه با بیان محاسن و معایب باشد . به نظرم انتقاد اینجانب قضاوت منفی از انجمن عکاسان نیست بلکه پرسشهایی است بی پاسخ که این انتقاد ها  در شکلهای دیگر هم مطرح شده بودند . اما آنچه در سایت آمده به صراحت این قضاوت منفی از طرف اینجانب از انجمن را در خواننده القا می کند .
     به نظرم لحن کلامم تند و کمی دور از انصاف باشد اما در واقعیت انتقادهایم خللی ایجاد نمی کند . انتقاد اینجانب از انجمن عکاسان قم به عنوان یکی از اعضای آن به دلیل قدرت طلبی و نیاز به کسب محبوبیت نیست بلکه از سر خیرخواهی است هر چند باید اذعان کنم که لحن تندی داشتم . انجمن عکاسان قم در دوسال گذشته هیچگونه فعالیت خطیری انجام نداده. این جمله به این معنا نیست که فعالیتی صورت نگرفته بلکه به این معناست که فعالیت انجمن در برگزاری دو سالانه عکس قم همراه با نقد عکسها و برگزاری چند اردوی عکاسی مسلما فعالیت خطیری نیست . مقایسه انجمن عکاسان قم با دیگر استانهای کشور به عنوان مثال انجمن عکاسان هرمزگان که ششمین سال متوالی عکس سراسری هرمزگان را برگزار می کند. شاید آنقدر لازم نباشد که فعالیت شخضی یکی ازعکاسان قم  آقای زرنوشه به عنوان عکاس آزاد در یک سال اخیر بیش از فعالیت انجمن در دوسال گذشته بوده است .
     واضح است که در عدم فعالیت انجمن و به گفته مسوول آن آقای رحیمی تنها موانع بسیاری بوده و انجمن به شکل مطلوب حمایت نشده و این مشکلات چه از طرف اعضاء و چه از طرفهای دیگر باعث شده که ما شاهد یک انجمن ضعیفی باشیم که نتوانسته به اهداف خود برسد .
از پاییز گذشته برگزاری کلاسهای نقد در انجمن ( آموزشگاه سینمایی شهرت ) نقطه برجسته انجمن عکاسان قم بود که با عدم دعوت از استادان برجسته جهت نقد و بررسی آثار حالت تکراری  پیدا کرده است .
    بیان این واقعیت موجود از دید اینجانب به عنوان یک عکاس آزاد و علاقه مند به هنر عکاسی  تنها با هدف دلسوزی بوده و هدف دیگری مطرح نبوده . انتقاد واژه پیچیده ای است و معانی متعددی از آن برداشت می شود . آنچه اینجانب مطرح کردم بیشتر شبیه به سوالاتی است که از مسوولان انجمن تقاضا دارم به آن پاسخ بدهند نه اینکه با رفتارهای غیر متعارف اینجانب را مورد هجمه قرار بدهند .

عطایی
90/2/21

........................................................................................................
1- نقد عکس  مولف تری برت  ترجمه اسماعیل عباسی  صفحه دو

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد