ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

ترنم

هر چقدر بگویی: مردها فلان، زن ها فلان، تنهایی خـوب است، دنیا زشت است ... آخرش روزی قلبت برای کسی تند تر می زند...

اولین ها

http://www.dte.ir/portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=0532803b-d99d-4e34-b28d-7feb1b96af64

عکس : ابراهیم سلیمانی


اولین ها


تابستان هشتاد و نه جشنواره عکس فیروزه : مجری برنامه در افتتاحیه جشنواره با آب تاب وصف ناشدنی از شهر تبریز گفت : از اولین های تبریز در عکس و عکاس در صنعت چاپ و در انقلاب مشروطه و ... خلاصه اولین های شهر تبریز را به رخ عکاسان کشید و در انتها از جشنواره فیروزه گفت که با سبک و سیاقش برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است و ...

بر می گردیم به قم نگارستان اشراق خیابان صفائیه  آذر هشتاد و نه اولین نمایشگاه صنعت در قم . در مقام مقایسه نیستم ولی شهر ما نیز در عکاسی اولین های زیادی خواهد داشت .

باید شاکر بود و همین اولین ها را هم غنیمت شمرد . به قولی کارها با اولین قدم ها آغاز می شود .

نمایشگاه عکس گروهی جمعی از عکاسان قم ( آقای معزی . ایرانی . سلیمانی .خلیلی . ایمانی . قدیانی ) از تاسیسات عسلویه با چهل قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید در اندازه ۵۰X۷۰ .

بیشتر عکسها نماهای خارجی و چشم اندازهای زیبای این منطقه را به تصویر کشیده است . تماشای اولین عکس کافی است تا بیننده خود را در فضای کاملا متفاوت تصور کند . در یک فضای کاملا صنعتی با اشکالی هندسی و لوله های در هم تنیده و دارای ریتم حاصل از تکرار . در نگاه اول فضای صنعتی عکسها توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند . عکسها به نمایش در آمده به خوبی توانسته اند در القا این حس به بیننده کمک کنند .

اجسام وقتی به تصویر در می آیند خصوصیت سه بعدی آنها بر روی سطحی دو بعدی نمایان می شود و سایه روشن ها احساس حجم و برجستگی را در تصویر ایجاد می کنند . بیشتر عکسها در نور ملایم  گرد و غبار و بدون سایه گرفته شده اند . به همین دلیل احساس برجسته نمایی عکسها کاهش یافته است .

در کل عکسها در  انتخاب سوژه  . وضوح . زاویه و ثبت در لحظه مناسب در حد قابل قبولی ارائه شده بودند .

                                                                                    

عطایی / دی ماه هشتاد و نه

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد